Als uw Mac niet kan worden ingeschakeld

Als uw Mac niet lijkt in te schakelen wanneer u de aan/uit-knop indrukt, volgt u deze stappen.
Uw Mac is mogelijk ingeschakeld terwijl het lijkt alsof hij uitgeschakeld is, zelfs als hij is aangesloten op de netvoeding en op een werkend beeldscherm. Volg deze stappen.

1. Houd de aan/uit-knop van de Mac minimaal 10 seconden ingedrukt en laat deze dan los. Als de Mac is ingeschakeld, wordt deze hierdoor geforceerd uitgeschakeld.
2. Als u geen verandering ziet op de Mac, drukt u normaal op de aan/uit-knop en laat u deze weer los.
3. Als de Mac nu wordt ingeschakeld maar niet helemaal opstart, volgt u de stappen voor wanneer uw Mac niet volledig opstart.
4. Als de Mac nog steeds niet wordt ingeschakeld, kunt u contact met ons team opnemen. Tel: 020-6865190.


De Mac werkt traag

Als je Mac traag werkt, zijn er diverse mogelijke oorzaken waarop je kunt controleren.

1. Mogelijk is er onvoldoende vrije schijfruimte op de opstartschijf van je computer. Je kunt schijfruimte vrijmaken door bestanden naar een andere schijf of een extern opslagapparaat te verplaatsen en vervolgens de bestanden die je niet meer nodig hebt van de opstartschijf te verwijderen. macOS kan je ook helpen om de opslagruimte te optimaliseren door bestanden in de cloud te bewaren en om bestanden te vinden die je niet meer nodig hebt.
2. Mogelijk heeft een app die je gebruikt, meer geheugen nodig dan er beschikbaar is. Als je de geheugencapaciteit van je Mac wilt controleren, kies je Apple-menu 'Over deze Mac' en kijk je hoeveel geheugen wordt vermeld in het paneel 'Overzicht'. Raadpleeg de documentatie bij de app om te zien wat de systeemvereisten zijn.
Als je wilt weten hoe je het geheugen van je computer kunt uitbreiden, kies je Apple-menu 'Over deze Mac', klik je op 'Geheugen' en klik je rechtsonder op 'Instructies geheugenuitbreiding'. (Niet op alle computers beschikbaar.) Wij komen ook bij U langs om dit te installeren.
4. Stop apps die niet compatibel zijn met je Mac. Voor sommige apps kan bijvoorbeeld een andere processor of videokaart vereist zijn. Raadpleeg de documentatie bij de app voor informatie over de systeemvereisten.
5. Als je wilt zien welke processor je computer heeft, kies je Apple-menu 'Over deze Mac' en klik je op 'Overzicht'.
6. Als je wilt weten welke videokaart er in je computer zit, kies je Apple-menu 'Over deze Mac' en klik je op 'Beeldschermen'. De naam van de videokaart in je computer wordt in het midden van het venster weergegeven.
7. Stop alle apps die je niet gebruikt.
8. Als er problemen zijn met de schijf, gebruik je Schijfhulpprogramma om de problemen te onderzoeken en te verhelpen.
9. Gebruik Activiteitenweergave om te zien of een bepaalde app of activiteit intensief gebruikmaakt van je Mac.
10. Heeft u een oudere Mac met de bestaande HHD dan kunt u die laten vervangen door ons door een SSD. Lees meer

 
☎ 020-6865190

Deze site gebruikt cookies voor personalisatie van advertenties